Verschillen zien en waarderen
MASTER PASSEND MEESTERSCHAP LEIDT OP TOT INCLUSIEVE LERAAR
Tegemoetkomen aan leerlingen met verschillende achtergronden en mogelijkheden. Dat wil iedere leraar. Maar is dat een kwestie van technische en didactische skills of gaat het eerder om een houding? De nieuwe master Passend Meesterschap richt zich op professionals die de verschillen in hun klas willen zien, waarderen en benutten. Vier leraren over het ontwikkelen van een ‘inclusieve mindset’.
- Jorres Claessens (eerstejaarstudent): "Doordat je jezelf beter leert kennen, ga je kinderen ook anders zien."
- Imke Houben (tweedejaarsstudent): "Ik zie de verschillen tussen kinderen meer, waardeer ze en kan er ook meer mee."
- Ellen van den Beekmortel (tweedejaarsstudent): "Ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik invul wat ik denk te zien."
- Christel Rijpkema (tweedejaarsstudent): "De laatste tijd gun ik mezelf meer ruimte voor pedagogisch handelen."
Voor het openen van dit artikel heeft u Adobe Reader nodig. Download de laatste versie hier: http://get.adobe.com/nl/reader/
Dit artikel is geschreven door
Sabine Kokee
Sabine Kokee richt zich als directeur/uitgever met uitgeverij Leuker.nu op het maken van uitgaven voor professionals in het onderwijs, met name voor leerkrachten en directeuren in het basisonderwijs. Sabine is de uitgever van PO Management.