We kunnen niet zonder tomtom
Nadat een paar maanden geleden, twee keer vlak na elkaar, het navigatiesysteem uit mijn auto was gestolen, realiseerde ik me hoeveel steun zo’n systeem biedt tijdens het autorijden. Bijna niet meer voor te stellen hoe we het tot laat in de vorige eeuw analoog gedaan hebben: met de kaart op schoot of de weg vragen aan een voorbijganger.
Wat is precies de kracht van een navigatiesysteem? En kunnen we die kracht ook in het onderwijs benutten? Op welke manier kunnen we een navigatiesysteem gebruiken zodat het meerwaarde biedt voor ons werk in plaats van extra tijd en moeite?
Voor het openen van dit artikel heeft u Adobe Reader nodig. Download de laatste versie hier: http://get.adobe.com/nl/reader/
Dit artikel is geschreven door
Herman Bijsterbosch
Herman Bijsterbosch van Bijsterbosch Onderwijs Advies werkt ruim 30 jaar in en voor het basisonderwijs als leraar, directeur, beleidsadviseur, onderwijsadviseur en (coördinerend) inspecteur.
www.bijsterbosch-onderwijs-advies.nl.