Doorgaande ontwikkellijn po/vo
10 - 14 onderwijs: waar begin je dan? Scholen werken er hard aan om een goede aansluiting te vinden bij hun leerlingen. Initiatieven waarbij basisscholen en middelbare scholen sámen werken aan een doorgaande ontwikkellijn gaan nog een stap verder. Onderwijstrajecten speciaal gericht op 10-14-jarigen staan volop in de belangstelling.
Margareth Arnts, procesbegeleider van een aantal van deze trajecten, geeft een inkijkje in de motieven en aanpak van de Dr. Lammerts van Buerenschool (LvB) en het Hendrik Pierson College (HPC) in Zetten. Samen zijn zij dit jaar gestart met het 10-14-onderwijsprogramma ‘De Overstap’.
Voor het openen van dit artikel heeft u Adobe Reader nodig. Download de laatste versie hier: http://get.adobe.com/nl/reader/
Dit artikel is geschreven door
Margareth Arnts
Margareth Arnts is een ervaren onderwijsprocesbegeleider. Ze begeleid visietrajecten en samenwerkinitiatieven o.a. in het kader van Leerlingdaling en 10-14 Onderwijs. Bij huisvestingsvragen vertaalt ze onderwijsconcepten naar inspirerende leeromgevingen.
Haar hart ligt bij het Onderwijs. Haar passie is Ruimte creëren. Om te leren, om te groeien, om te worden wie je bent! Daarvoor zijn optimale leercondities nodig en goede gebouwen die het onderwijs faciliteren.
http://www.mapdadvies.nl/