Recensies
Op deze plek vindt u recensies van actuele uitgaven voor het onderwijs. Wilt u zelf een recensie schrijven? Neemt u dan contact op met PO Management via het contactformulier op deze website.
Het freinetonderwijs in Delft, William van Treuren
Aan de hand van de herinneringen van direct betrokkenen worden in dit boek het ontstaan en de geschiedenis van het freinetonderwijs in Delft beschreven, evenals de maatschappelijke relevantie ervan door de jaren heen.
Lees verder
Opbrengstgericht werken in 4D, Expertteam OGW4D
Dit boek beschrijft de cyclus van Opbrengstgericht Werken in 4D: Data, Duiden, Doelen en Doen.
Lees verder
Spelen serieus nemen, Louise Berkhout
Spelen alleen voor de allerkleinsten? Louise Berkhout laat in dit boek zien dat spelen bijdraagt aan de fysieke, emotionele, sociale en cognitieve ontwikkeling van kinderen en hoe je dat in het primair onderwijs in álle groepen een plek kunt geven.
Lees verder
Zelfregulerend leren, Pieternel Dijkstra, Petra Bunnik, Aimee Krikke
Leren leren is belangrijk. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat er 14 leerstrategieën zijn die leerlingen kunnen inzetten om hun leren in goede banen te leiden. In dit boek worden ze allemaal beschreven en krijg je praktische tips.
Lees verder
Dubbel coderen, Oliver Caviglioli
Dual coding - het combineren van woorden en beelden in je lessen. Je weet dat het werkt vanuit nieuwe kennis over het brein, maar hoe doe je dat? Dit rijk geïllustreerde boek legt het je uit en geeft je stap-voor-stapvoorbeelden.
Lees verder
Een vitale visie voor school, Luc Greven
Een praktisch boek over het vormgen van een visie en de vertaling ervan in het dagelijks handelen.
Lees verder
Omgaan met werkdruk, Will Thomas
In de serie pocketboeken is nu ook een boekjes verkrijgbaar vol praktische handvatten over het omgaan met werkdruk.
Lees verder
Zelfsturing in de klas. Zo doe je dat!, Christian van den Brekel
In deze TIBtool ontdek je o.a. welke leerkrachtvaardigheden er nodig zijn om zelfsturing te stimuleren en hoe je als schoolleider of IB’er de schoolvisie op zelfsturing het beste kunt onderzoeken binnen je team. Zelfsturing in de klas sluit aan bij onderwijsvernieuwingen, waarbij de leerling steeds meer regisseur wordt van zijn eigen leerproces.
Lees verder
Urban onderwijs, Julia van Graevenitz en Menno Visser
In het boek Urban Onderwijs antwoorden 32 docenten op de urgente vraag: hoe kan het onderwijs kansen vergroten? Zij zetten de koplampen hoger.
Lees verder
Leren anders organiseren, Jeroen Imants, Marius Berendse en Ineke van Sijl
Veel scholen lopen binnen de huidige organisatie van het onderwijs tegen grenzen aan. Hoe kun je passend onderwijs bieden en voldoende differentiëren in een traditionele jaarklas? Hoe ga je om met het lerarentekort? Hoe geef je leraren een minder geïsoleerde positie?
Lees verder