DANS!
Praktisch handboek voor het basisonderwijs
Etje Heijdanus-de Boer, Anouk van Nunen, Pauline Verhallen, Martin Valenkamp
Leerlingen in het basisonderwijs dansen graag. Het sluit aan bij hun natuurlijke creativiteit, fantasie en bewegingsdrang. Zo verkennen zij zichzelf, de ander en de wereld. Het vak dans is een vast onderdeel geworden in het basisonderwijs via de Kerndoelen en de Kennisbasis. DANS! is het eerste handboek dat deze kennisbasis concretiseert.
Recensie
Praktische didactiek
De praktische didactiek in DANS! met duidelijke leerlijnen helpt (aankomende) leerkrachten dansmateriaal te gebruiken en te ontwikkelen. Met DANS! ontdekken zij de expressiemogelijkheden van dans en leren ze deze toe te passen.
Leren door te doen
Het boek start met theorie over dans, ontwikkelingspsychologie, competenties voor en de ontwikkelingsdomeinen van dans. Centraal didactisch uitgangspunt is 'leren door te doen'. Het praktische deel omvat vervolgens leerlijnen dans voor groepen 1 tot en met 8, lesgeven in de stagepraktijk, start- en voorbeeldlessen met theoretische reflecties en samenhang met andere vakken.
Deze recensie is geschreven door
Redactie PO Management, PO Management
De redactie van PO Management bestaat uit onderwijsjournalisten en schrijft artikelen voor het bookmagazine en voor de website. Scholen en schoolbesturen kunnen tips voor de inhoud mailen naar info@pomanagement.nl.